Gå videre til hovedindholdet

Nye løsninger

Taget på redskabsskuret fløj af i en kraftig vind og der måtte sættes et nyt på. Heldigvis var svigerfar mand for at hjælpe med at sætte nye trapezplader på skuret - en kæmpe hjælp og tusind tak for det, Per.

Skuret trængte gevaldigt til en oprydning, men det har været en aktivitet, som jeg har udskudt i meget lang tid. Men for at få det  nye tag op var det nødvendigt at tømme skuret, så det var en perfekt anledning til at få ryddet op i diverse ting, som hober sig op i et haveskur efterhånden.

Plastik urtepotter - kan man få for mange af dem? Jeg har samlet dem alle i området under bordet i skuret. Potterne er stablet efter "babushka-dukke-princippet", så de fylder mindst muligt.



Vi havde rester liggende af kloakrør i forskellige størrelser og højder. De er sat på både bord og gulv og holder en rigtig god orden på alle mine plantepinde, som findes i forskellige højder. Så nu er jeg fri for, at de de ligger og flyder/fylder på bordet i skuret og det er nemt at finde den størrelse jeg skal bruge.

Tidligere stod alle redskaberne i én stor stak op af væggen og det var en værre flytten rundt, for det var jo altid det inderste redskab, jeg havde behov for. Jeg har købt redskabsholdere og hængt redskaberne op på væggen.

Efter oprydningen har jeg fået overblik og jeg er helt sikker på, at jeg vil nyde det vildt meget, at der er ro og orden i skuret. Og oprydning efter en dag i haven bliver i fremtiden en fornøjelse.

Kommentarer

  1. Jo, man kan godt få for mange potter, eller rettere sagt jeg kan. I går ryddede jeg nemlig op i stalden og endte med at kassere en stor portion potter. Oprydning tager tid, men resultatet er lækkert, som du skriver.

    SvarSlet
  2. Det er altid godt med en omgang oprydning. Jeg gør det flere gange om året - jeg er nemlig ikke så god til at holde orden ;-)

    God søndag
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Hvor ser der godt ud. Sådan en oprydning kan mit skur også godt trænge til, selv om jeg synes at jeg rydder op i sagerne hvert år.

    SvarSlet
  4. Hej Susanne.Jeg rydder altid op hvert forår i skuret.....ellers er det ikke til at finde noget.Men der ser da rigtig godt ud nu i dit skur.Og godt at svigerfar kunne hjælpe med det nye tag.God aften Jette

    SvarSlet
  5. Jeg har også lige ryddet op i mine potter, men jeg garanterer, det ser ikke pænt ud ret længe. Nogen roder igen, mærkeligt :)

    SvarSlet
  6. Ih det ser godt ud - jeg gemmer også alle de plastikpotter jeg får fingrene i - man KUNNE jo få brug for dem igen... Til såning, udplantning, grave planter til venner op, jordbærstiklinger osv osv!
    Men mine kunne godt trænge til en oprydning i stor stil... Det er bare lige det, at der er SÅ mange andre ting der er sjovere ;)

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet fin.
    Altid rart at få ryddet op.
    Jeg er også så småt i gang, men der er laaaaang vej endnu.
    Ha´ en god havedag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Nyt med genbrug

Nyt bed med genbrugsplanter har set dagens lys! Et mindre, men problematisk område blev udset til at blive et fint lille nyt bed. Selvsåede planter fra haven og plantegaver blev plantet i beddet

En par clematis' er plantet på et rionet for at skærme af mod kompostbeholderne. Men foran rionettet findes et mindre charmerende stykke, som er vældig synligt, når havehuset rundes. Tanken var at der skulle være græs, men området ligger i skygge fra stakittet, så græsset har meget ringe vilkår. 

Området går vi dagligt igennem, når vi skal hente æg og fodre hønsedamerne, så derfor er stykket blevet "en torn i øjet" og det blev besluttet, at stykket skulle blive et bed stedet. 
En hosta, som jeg fik af en kollega sidste efterår, blev plantet i hjørnet. Små søde primula, som jeg fik af en venindes mor forleden, blev delt og plantet i tre grupper. Flere planter har sået sig selv i haven og jeg var rundt at samle lidt ind; jakobsstige, blåaks og sibirisk portulak. Alle blev plantet …

Juledekorationer hos søster

Da vi var hos min søster forleden, så benyttede jeg lejligheden til at tage lidt billeder af hendes juledekorationer. Jeg synes, at hun er rigtig dygtig til at binde og lave dekorationer, så det er altid en fornøjelse at komme på besøg og se, hvad hun nu har fundet på.

Specielt her til jul, har hun mange forskellige. Nogle af dem er nye og andre er gamle, som er frisket op med nyt, men alle smukke dekorationer, som oser af jul.






En lille smagsprøve på nogle af dekorationer som skaber stemning hos søster :-)

Flueben og oversigtsplan

Urtehavens stier er blevet befriet! Fiberdugen er klippet til og højbede præsenteres nu på bedste vis. Og et forsøg på at tegne haven på en oversigtsplan er gjort


1. maj blev fejret i haven idet urtehaven som udgangspunkt er blevet færdig. Nu mangles kun, at de står grønne og frodige - se det bliver også en fest. Dagen er brugt på at kravle rundt mellem bedene  for at klippe fiberdugen til, så den ikke ses længere. 
Og som det ses, så har det haft stor effekt. Småstenene står  nu flot frem og de fine højbede præsenteres på bedste vis. 
De seneste aftener er blevet brugt på et forsøg på at tegne haven ind på et oversigtskort. Det har faktisk været en ret sjov opgave, men også lidt besværligt lige at huske hvordan bedene er placeret. 
Jeg har været ude i haven at kigge et par gange under oversigtskortets tilblivelse, men på trods af det, så er bedene ikke tegnet helt korrekt op og oversigtskortet er på ingen måder målfast. Nå ja - og havehuset er blevet lidt skævt!
Jeg ved, at jeg har …