Gå videre til hovedindholdet

Skoven efter stormen

I søndags måtte jeg bare en tur ud med kameraet - jeg savnede helt vildt at gå en tur, hvor jeg havde mulighed for at fordybe mig i mulige motiver. Og hvad var mere nærliggende end at gå en tur i skoven og se, hvad stormen Bodil havde lavet af ravage.
Flere træer lå knækket som tændstikker rundt omkring. Utroligt at et træ kan knække midt på - det er til at forstå, at en gren knækker af, men et helt træ midt på stammen …

Og denne "pind" stod fast forankret i skovbunden og var svær at rokke med. Der har været fart på, da den er faldet til jorden.
Det er store kræfter, der har været på spil - fascinerende, uhyggeligt, farligt …

Kommentarer

  1. Vi var i Rold skov sidste weekend, og der lå også en del store træer.

    SvarSlet
  2. Hej Susanne.Tænker på dig hver gang jeg ser på min stinkende nyserod.
    Og naturens kræfter er utrolig.Men bare de knækkede træer holder sig i skoven og ikke i vores haver.God jul til dig og dine knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej fru. Heaven
    De to første billeder er da helt forrygende gode. Du skildrer naturens kræfter meget fint med dine foto.
    Glædelig Jul!
    JetteMajken

    SvarSlet
  4. Flotte billeder - her på Samsø er en del træer rykket op med rod, det ser også barsk ud, vi har også nogen, der er knækket som tændstikker eller har boret sig ned i jorden. Der røg mange d. 28.10. og lidt flere den 5.12. Det er lidt uhyggeligt at se i den første tid. Hos os ligger de alle endnu rundt omkring på marker og i krat.

    SvarSlet
  5. Ja sikken forfald, ja naturen kan virkelig rase så man får respekten tilbage.
    Kan du have en god jul og godt nytår.

    SvarSlet
  6. Ja, både fascinerende og skræmmende.
    Sjovt - toppen af birketræet på det første billede ligner et katte hoved med lange spidse øre (nu håber jeg ikke, at der er nogle psykologer der læser med ;-) )

    SvarSlet
  7. Stormen er ikke til at spøge med, men efterlader et landskab med masser af smukke og fascinerende motiver - og dem har du i den grad fanget.
    Kh Heike

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Juledekorationer hos søster

Da vi var hos min søster forleden, så benyttede jeg lejligheden til at tage lidt billeder af hendes juledekorationer. Jeg synes, at hun er rigtig dygtig til at binde og lave dekorationer, så det er altid en fornøjelse at komme på besøg og se, hvad hun nu har fundet på.

Specielt her til jul, har hun mange forskellige. Nogle af dem er nye og andre er gamle, som er frisket op med nyt, men alle smukke dekorationer, som oser af jul.






En lille smagsprøve på nogle af dekorationer som skaber stemning hos søster :-)

Havestuen

Resultatet af havehusets forvandling blev aldrig vist! For et par år siden blev havehuset piftet op, men resultatet blev aldrig vist her på bloggen - kun før billeder blev vist. Det vil jeg råde bod på nu 

For to år siden, da sønnike blev konfirmeret, besluttede jeg at havehuset skulle ryddes og piftes op, så det var muligt for gæsterne at sidde der og få sig en kop eftermiddagskaffe - og selvfølgelig, så vi selv kunne bruge den efterfølgende. Det var noget af et arbejde og du kan se her og her, hvad udgangspunktet var.


Havehuset var blevet brugt til opbevaring af blandt andet gamle møbler, fortrinsvis arvestykker, som jeg ikke lænede at smide ud grundet affektionsværdi. Vores tidligere bolig var en gammel firlænget gård, hvor gamle møbler passede rigtigt fint i miljøet, men i vores nuværende bolig passer de ikke.

Derfor blev det besluttet, at havehuset skulle indrettes i den romantiske stil således at nogle af de gamle møbler kunne passe ind der. Det hvide bor på ovenstående billed…

De små i haven

Det er ikke de små mennesker, der er tale om! Men istedet er de små blomster fanget med makro-linsen og når der kigges efter, så er der en del smukke små blomster


Porcelænsblomstens fine små blomster har her besøg af en lille bille.

De sidste blomster på kærmindsøstrene sidder helt oppe i toppen af blomsterstænglen - det varer ikke længe inden deres blomstring er slut.



De små grøn/hvide blomster findes i hobetal på benveden. Det er ikke til at forstå, at den får flotte røde og orange frøstande hen på efteråret - og frøstandene er vel at mærke noget større end selv blomsten.

De enkelte blomster på den lille sibiriske portulak er små, men oftest er der flere planter på samme sted og flere blomster samtidig, så derfor er den til at få øje på.



Den sidste er én af mine yndlinge, som man skal kigge virkelig godt efter, for at finde - de små tobakspiber gemmer sig gerne under de rimelig store blade af tobakspibeplanten.