Gå videre til hovedindholdet

Skøn, skøn sommerdag

Morgenen er startet SÅ dejlig med masser af sol på en skyfri himmel. Den danske sommer er kommet og vi har sommerferie, så dagen i dag skal helliges familien.


Sønnike har bestemmeretten, så måske bliver det fodboldgolf, frisbee-spil, fodbold eller en tur i biffen senere på dagen. Et er ihvertfald sikkert - vi nyder hvert et minut sammen på denne dejlige dag uanset hvad dagen byder på.

Jeg ønsker jer alle en super-duper-dejlig-sommer-dag :-)

P.S. Husk 'solkræm'

Kommentarer

  1. I lige måde Susanne - hvor er det dejligt at vi endelig har fået ordentlig sommer :-)

    Skøn dag til jer!

    SvarSlet
  2. God fornøjelse og i lige måde.

    SvarSlet
  3. Skønt med sådan en sommer-familie-ferie-hygge-dag i dette fantastiske vej :-)

    SvarSlet
  4. Hej. Ja, vejret er skønt og det er dejligt at være sammen i dette gode vejr og nyde, at nu er det sommer. Jeg bliver dog lidt sløv, må jeg ærlig indrømme!

    SvarSlet
  5. På denne fantastiske sommerdag har I helt sikkert nydt både dagen og hinanden, og hvor er det skønt med sommerferie når vejret arter sig så godt :)

    SvarSlet
  6. Godaften Susanne,skønt med ferie når vejret arter sig.hyg dig med familien.Knus Jette

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Juledekorationer hos søster

Da vi var hos min søster forleden, så benyttede jeg lejligheden til at tage lidt billeder af hendes juledekorationer. Jeg synes, at hun er rigtig dygtig til at binde og lave dekorationer, så det er altid en fornøjelse at komme på besøg og se, hvad hun nu har fundet på.

Specielt her til jul, har hun mange forskellige. Nogle af dem er nye og andre er gamle, som er frisket op med nyt, men alle smukke dekorationer, som oser af jul.






En lille smagsprøve på nogle af dekorationer som skaber stemning hos søster :-)

Ny pergola

Tobakspibeplanten har fået mere plads! Et par af havens stolper med rionet har fået en overlægger og tobakspibeplanten har derved fået lidt mere plads at brede sig på. 











Jeg har længe haft et ønske, om at forbinde stolperne med tobakspibeplanten og stolperne på den anden side af græsstriben. Et ønske som nu er blevet opfyldt og vi har fået en pergola.

Tobakspibeplanten er stor og kraftig og griber fast i planterne, som gror omkring den. Håber er derfor, at den vil gribe fast i loftet med rionet i pergolaen og med tiden danne et grønt loft. Men den skal nok have en hjælpende hånd i starten for at blive guidet det rigtige sted hen.

På modsatte side af pergolaen er der også stolper med rionet, men herpå er der sat et par klematis. De er endnu små og plantet sidste år, så der går nok noget tid førend de fylder.

Pæon-aften

Jeg havde en dejlig tirsdag aften, idet jeg var i Hvalsø hos Pæoneksperten. Jeg var så heldig at jeg havde fået lokket min søster med dertil. Arrangementet foregik i pæonhaven, hvor vi havde lejlighed til at gå rundt og nyde alle de dejlig pæoner - og der er rigtig mange forskellige!


Claus Dalby var i haven for at fortælle om sin bog 'Bonderoser og pæoner'. Men lige inden Claus gik på,   så svarede Thomas fra Pæoneksperten på konkrete spørgsmål vedrørende pæoner.

Og jeg blev da lige en kende klogere i forhold til den forestående flytning af min pæon. Thomas fortalte, at for at sikre blomstringen, skal den deles, sådan at der er 3-5 rodskud (tror jeg nok, at han kaldte dem) på hver plante. Pæonen stimuleres derved til at danne nyt rodnet og dermed blomstre - så tager det forhåbenligt ikke mange år, før den blomstrer igen.


Claus er en god fortæller og er god til at krydre sin viden omkring pæoner med små anekdoter fra haveverdenen. Han fortalte bl.a. om hvordan Itoh hybriderne er…