Gå videre til hovedindholdet

Åben bloggerhave

Vi har igen haft en rigtig dejlig oplevelse, denne gang i Hannes have. Hanne havde fået den vidunderlige idé, at invitere til åben bloggerhave idag fra kl. 15-18 (vi kom vist ikke helt afsted til kl. 18!)


Endnu engang var der masser af have-, blog- og fotosnak i alle tre timer. Jeg tror ikke, at der var ét eneste sekund, hvor der var stilhed - herligt igen at møde ligesindede havetosser :-) Heldigvis har Hanne et dejligt drivhus, hvor vi kunne trække ind for at nyde en kop kaffe/te og en småkage, mens snakken gik.


Selvfølgelig var vi også en tur rundt i Hannes utrolig frodige og flotte have. Hanne var klar med rigtig mange oplysninger om havens planter. Ud over at kunne planternes navne efter hukommelse, så har hun også et excelark på PC'en at slå op i - imponerende med sådan en systematik.


Efter mange snakke i driverhuset inviterede Hanne igen ud i haven, hvor hun gavmildt delte ud af både planter og frø. Vi kom vist alle hjem med små souvenirs, som skal plantes eller såes i vore respektive haver. Og hver gang vi ser planten, så vil vi med glæde tænke på Hanne og den dejlig oplevelse i hendes have :-) Mange tak for en rigtig dejlig eftermiddag.


P.S. Og til jer der var med; billeder af det færdige stakit må I vente med til imorgen!

Kommentarer

  1. Ih, hvor ser det hyggeligt ud. Der er da ikke noget som blog-veninder, der bliver til "rigtige" mennesker ved at mødes.

    Jeg havde godt på fornemmelsen at Hanne var systematisk :) Det er bare så beundringsværdigt.

    Ulla

    SvarSlet
  2. Tak for dejligt selskab :-) - og jeg venter utålmodigt på stakittet til i morgen :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  3. ..... suk - hvorfor er det lige jeg bor i jylland????

    .....jeg kan lige hører knæveren gå - og mærke hyggen fra have og drivhus helt her over ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Tak for i dag. Det var meget hyggeligt at få sat rigtigt ansigt på jer. Og tak til Hanne for skønne planter :) :)

    SvarSlet
  5. Suk ja jeg ville også gerne have været der Dorthe, men man kan jo ikke alt. Til foråret skal I til Høneballehaven, den ligger i midten af Danmark, så kan alle være med :-) håber jeg.
    Det ser rigtig hyggeligt ud hos Hanne og det med exel-arket kommer heller ikke bag på mig.

    SvarSlet
  6. Ja - det var superhyggeligt med et havebesøg hos Hanne i godt selskab. Fantastisk have som Hanne har og så inspirerende. Vi må finde nogen flere anledninger til at mødes i haveblog-verdenen.

    SvarSlet
  7. Ja, det var en fornøjelse - både selskabet og den skønne have. Og jeg er helt sikker på, at vi sagtens kan finde på nye undskyldninger for at mødes :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  8. Det lyder som en rigtig god dag. Og lækkert med jeres små gaver. Det sætter lige prikken over i´et.

    SvarSlet
  9. Det har vel været uforglemmelig og lærerig dag i har haft ;)

    SvarSlet
  10. Det ser ud til, at i rigtig har hygget jer.

    SvarSlet
  11. Ihh ja, det var en skøn eftermidag :-)

    SvarSlet
  12. Velbekomme, og tak for de søde ord. I var virkelig også de perfekte have-blogger-gæster at have på besøg :-)
    Det er skægt at se min have igennem din vinkel. Og min familie var flade af grin over det billede hvor jeg sidder på hug og graver planter op. De påstod at du fangede mig i et typisk øjeblik for mig :-D
    Jeg går helt klart ind for at vi finder flere 'undskyldninger' for at mødes igen, og jeg lover ihvertfald at I nok skal blive inviteret igen til næste år.
    Og så lover jeg at jeg nok skal huske hvor du bor ;-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

DIY - selvandings potte

I et indlæg i foråret (næh nu jeg får set efter, så var det faktisk vinter), lovede jeg at vise, hvad jeg skulle bruge nogle af alle de ting til, som jeg samlede. Tiden er kommet til at bruge de tomme konservesdåser til en selvvandings potte. Jeg er stærkt inspireret til idéen fra en video på Youtube hos en amerikansk dame og nu kan jeg jo selvfølgelig ikke husk hvor. Men I får lige opskriften her "på dansk". Jeg har brugt følgende ting; spand fra blomsterhandlere - én af de store spande, som de får afskårne blomster hjem i 5 konservesdåser med bund og top skåret af rund folie tærteform en-gangs karklud håndklæde rør, som er lidt længere end spandens højde pottejord plante - jeg har plantet en chili der i Jeg satte konservesdåserne ned i spanden og det er i dette område, at der er plads til vandet. For at vandet kun er i det nederste område, borede jeg et hul lige under højden af konservesdåserne. Hullet skal fungere som et overløbshul, således at va

Rionet brugt til forskellige formål

Så blev der skåret endnu et par rionet til, som skal bruges til espalier i haven. Og de blev også sat op. Det første blev sat op ved urtehaven, hvor de skal fungere dels som rum-skaber og "blikfanger" og dels skal der gro et par tornløse brombær op af det. Det andet ved tobakspibeplanten, som ikke har haft noget at klatre op af siden vi fjernede hækken i efteråret 2011, så det bliver dejligt at få den som en væg i stedet for ud over græsplænen. Jeg havde set hos min veninde på Fyn, at hun havde nogle bøjede rionet som fungerede som plantestøtter. Smart, så det måtte jeg også have. Heldigvis havde jeg gemt resterne fra denne og fra sidste gang vi skar til (man er jo samler), så jeg fandt nogle gode stykker jeg kunne anvende. Jeg bøjede nettene over et bræt. Mens jeg stod på brættet, tog jeg fat i nettet og trak nettet op mod mig selv. Det var nødvendigt at tage fat så langt nede mod brættet som muligt for at få en nogenlunde skarp bøjning.   Et lille stykke af ri

Ny pergola

Tobakspibeplanten har fået mere plads! Et par af havens stolper med rionet har fået en overlægger og tobakspibeplanten har derved fået lidt mere plads at brede sig på.  Jeg har længe haft et ønske, om at forbinde stolperne med tobakspibeplanten og stolperne på den anden side af græsstriben. Et ønske som nu er blevet opfyldt og vi har fået en pergola. Tobakspibeplanten er stor og kraftig og griber fast i planterne, som gror omkring den. Håber er derfor, at den vil gribe fast i loftet med rionet i pergolaen og med tiden danne et grønt loft. Men den skal nok have en hjælpende hånd i starten for at blive guidet det rigtige sted hen. På modsatte side af pergolaen er der også stolper med rionet, men herpå er der sat et par klematis. De er endnu små og plantet sidste år, så der går nok noget tid førend de fylder.