Gå videre til hovedindholdet

For regnbuens ende

Jeg 'fangede' en rigtig flot regnbue på vej hjem fra arbejde - stor og bred og meget intens i farveren.


Jeg kom til at tænke på historien om, at der gemmer sig en pose guld ved regnbuens fod. Tænk hvis man kunne finde pose  og tænk på alle de projekter i haven, som pludselig kunne blive en realitet inden for kort tid. En havearkitekt, en anlægsgartner, en mand til at slå græs. Og så skulle jeg ned i tid på arbejde, så der var mere tid til haven, hvor jeg skulle indkøbe og plante en masse og ......

Uha, hvor er kan der være mange drømme gemt bag sådan en historie om regnbuen :-)

Kommentarer

  1. Det svarer vist nogenlunde til at vinde i lotto. Eller måske er det i virkeligheden lettere at vinde i lotto end at finde pengekisten for enden af regnbuen, men hvor kunne det være dejligt :-)

    Bedste havehilsner
    Birgitte

    SvarSlet
  2. @ Birgitte; tja, lotto er nu heller ikke nemt - men drømmene er dejlige :-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror det er Troels Kløvedal, der engang sagt: "Drømme er livet krydderi"......og drømme kan vi ikke undvære :o)

    SvarSlet
  4. Ja det ville skønt at finde en krukke af guld..Jeg tror også at haveting vil stå øverst på listen hos mig :))
    Mange hilsener Karina

    SvarSlet
  5. Hvis jeg vandt i lotto ville det også være haven jeg ville tænke på som noget af det første. Har vist samme drømme som dig hvad det angår:-)

    SvarSlet
  6. Det er godt vi har lov at drømme ;-)
    Din drøm ligger somend ikke så langt fra min, bortset fra jeg gerne selv vil lave både tegne- og anlægsarbejdet :-)

    SvarSlet
  7. @ Helle; kloge ord, for det er jo lige netop det drømme er - livets krydderi :-)

    @ Karina; det kunne være skønt med lidt mere kapital til haven :-)

    -' gitte; ja, det ville ikke være så tosset at få en til at lægge og udføre de overordnede rammer - så kunne jeg sagtens putte i :-)

    @ Vivik; ja og så er drømme tilmed én af de gratis glæder ;-) Det kan jeg godt forstå, at du selv vil - du er jo supergod til det :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Juledekorationer hos søster

Da vi var hos min søster forleden, så benyttede jeg lejligheden til at tage lidt billeder af hendes juledekorationer. Jeg synes, at hun er rigtig dygtig til at binde og lave dekorationer, så det er altid en fornøjelse at komme på besøg og se, hvad hun nu har fundet på.

Specielt her til jul, har hun mange forskellige. Nogle af dem er nye og andre er gamle, som er frisket op med nyt, men alle smukke dekorationer, som oser af jul.






En lille smagsprøve på nogle af dekorationer som skaber stemning hos søster :-)

Havestuen

Resultatet af havehusets forvandling blev aldrig vist! For et par år siden blev havehuset piftet op, men resultatet blev aldrig vist her på bloggen - kun før billeder blev vist. Det vil jeg råde bod på nu 

For to år siden, da sønnike blev konfirmeret, besluttede jeg at havehuset skulle ryddes og piftes op, så det var muligt for gæsterne at sidde der og få sig en kop eftermiddagskaffe - og selvfølgelig, så vi selv kunne bruge den efterfølgende. Det var noget af et arbejde og du kan se her og her, hvad udgangspunktet var.


Havehuset var blevet brugt til opbevaring af blandt andet gamle møbler, fortrinsvis arvestykker, som jeg ikke lænede at smide ud grundet affektionsværdi. Vores tidligere bolig var en gammel firlænget gård, hvor gamle møbler passede rigtigt fint i miljøet, men i vores nuværende bolig passer de ikke.

Derfor blev det besluttet, at havehuset skulle indrettes i den romantiske stil således at nogle af de gamle møbler kunne passe ind der. Det hvide bor på ovenstående billed…

De små i haven

Det er ikke de små mennesker, der er tale om! Men istedet er de små blomster fanget med makro-linsen og når der kigges efter, så er der en del smukke små blomster


Porcelænsblomstens fine små blomster har her besøg af en lille bille.

De sidste blomster på kærmindsøstrene sidder helt oppe i toppen af blomsterstænglen - det varer ikke længe inden deres blomstring er slut.



De små grøn/hvide blomster findes i hobetal på benveden. Det er ikke til at forstå, at den får flotte røde og orange frøstande hen på efteråret - og frøstandene er vel at mærke noget større end selv blomsten.

De enkelte blomster på den lille sibiriske portulak er små, men oftest er der flere planter på samme sted og flere blomster samtidig, så derfor er den til at få øje på.



Den sidste er én af mine yndlinge, som man skal kigge virkelig godt efter, for at finde - de små tobakspiber gemmer sig gerne under de rimelig store blade af tobakspibeplanten.