Gå videre til hovedindholdet

En lille opdate

Det er ikke meget jeg får skrevet på hverken jeres eller på min egen blog. Men I skal vide, at jeg forsøger at følge med på alle jeres skønne blogge, dog uden at jeg når at lægge kommentarer hos jer.

Ud over at læse og skrive eksamensopgave, så har vi også været en tur med hele familien (13 personer i alt) i uge 43 på Gran Canaria. Det er superspændende at læse og jeg er glad for, at jeg har givet mig i kast med et master modul. Men det var også superskønt at være sammen med familien og få lidt solskinsvitaminer - der var høj sol og 27 grader hele ugen :-)

Her på matriklen sker der kun en smule. Vi har endelig fået stakittet mellem naboen og os skiftet ud. I første omgang havde vi tænkt at erstatte det med et lignende, men da vi var ved at planlægge hvor mange fag mm. vi skulle bruge, ja så blev vi faktisk enige om, at få opsat et stakit som ligner det andet vi har omkring begge grunde.

Vi var så heldige, at vi kunne genbruge stolperne, så det var jo en rimelig smal sag at få slået brædder på dem. Og sikke en ro det gav i området med én flade i stedet for det hullede hegn.

Nu ser området meget bedre ud og jeg får virkelig lyst til at få lavet den plantebørnehave, som jeg drømmer om, skal have plads lige her. Og der er mulighed for, at jeg kan få sat en ekstra kompostbeholder op. Det bliver den tredje og så jeg kan få omstukket det materiale, som er i de to andre. Er der i øvrigt nogle som ved, om komposten kan omstikkes nu, før den bliver frossen, eller skal jeg vente til foråret?
Men haven den sejler desværre lidt sin egen sø i dette efterår. Dahlierne står stadig i jorden og hvidløggene ligger i den kasse, som jeg fik dem tilsendt i. I dag har jeg lidt tid, men i dag har det regnet stort set hele dagen. Jeg håber på, at vejret i morgen arter sig, så jeg kan få brugt et par timer derude til det mest nødvendige inden vinteren for alvor sætter ind.

Kommentarer

  1. Hvor blev det flot med det nye hegn, du har ret, det pynter gevaldigt.
    Vi håber på tørvejr, så du kan komme i haven i morgen.

    SvarSlet
  2. Det lyder, som om du har et aktivt, rigt liv for tiden. Selv haven sker der noget nyt i. Godt gået.

    SvarSlet
  3. Dejligt med nyt hegn. Dråbebilledet er flot!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  4. Fantastisk dråbebillede....

    Man kan ikke være "på" hele tiden, så jeg kender det alt for godt, Det med at være et andet sted ;)

    Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  5. Hej Susanne.Dejligt med et lille pip fra dig.Og det ser bare godt ud med det nye hegn.....regner med at det også skal males sort?.Lyder rigtig dejligt med en ferietur for hele familien til et varmt sted.
    Kan godt forstå at din master modul kommer i første række......og pøj-pøj med den.
    Har selv været i Bella Centret til bogmesse........der var utroligt mange mennesker.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændigt ret - stakittet skal også males sort, så det ligner det andet hele vejen rundt :-)

      Slet
  6. Hej Susanne
    Dejligt med et indlæg fra dig igen.
    Spændende med din master, godt det snart er vinter så du ikke behøver at tænke på haven, men kan koncentrere dig om din uddannelse.
    Det er blevet rigtigt flot med det nye stakit, det giver en helt anden ro. Hvis frosten kommer inden dine hvidløg når at komme i jorden, kan du altid lægge dem i en spand med jord ;o)

    SvarSlet
  7. Hej Susanne.
    Du har jo også nok at se til med eksamensopgave, så det er da klart vi ikke hører det store fra dig.
    Haven løber jo ingen vegne, og den skal du nok kommer efter igen.
    Det er et fint nyt hegn I har fået lavet. Det pynter virkelig.

    SvarSlet
  8. Hej Susanne. Jeg tror også, du har meget at se til med dine studier og man kan jo ikke det hele. Jeg vil dog sige, at plankeværket virkelig pyntede i din have. Jeg håber, du får lavet noget i dag, så du kan være tilfreds med indsatsen!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

DIY - selvandings potte

I et indlæg i foråret (næh nu jeg får set efter, så var det faktisk vinter), lovede jeg at vise, hvad jeg skulle bruge nogle af alle de ting til, som jeg samlede. Tiden er kommet til at bruge de tomme konservesdåser til en selvvandings potte. Jeg er stærkt inspireret til idéen fra en video på Youtube hos en amerikansk dame og nu kan jeg jo selvfølgelig ikke husk hvor. Men I får lige opskriften her "på dansk". Jeg har brugt følgende ting; spand fra blomsterhandlere - én af de store spande, som de får afskårne blomster hjem i 5 konservesdåser med bund og top skåret af rund folie tærteform en-gangs karklud håndklæde rør, som er lidt længere end spandens højde pottejord plante - jeg har plantet en chili der i Jeg satte konservesdåserne ned i spanden og det er i dette område, at der er plads til vandet. For at vandet kun er i det nederste område, borede jeg et hul lige under højden af konservesdåserne. Hullet skal fungere som et overløbshul, således at va

Rionet brugt til forskellige formål

Så blev der skåret endnu et par rionet til, som skal bruges til espalier i haven. Og de blev også sat op. Det første blev sat op ved urtehaven, hvor de skal fungere dels som rum-skaber og "blikfanger" og dels skal der gro et par tornløse brombær op af det. Det andet ved tobakspibeplanten, som ikke har haft noget at klatre op af siden vi fjernede hækken i efteråret 2011, så det bliver dejligt at få den som en væg i stedet for ud over græsplænen. Jeg havde set hos min veninde på Fyn, at hun havde nogle bøjede rionet som fungerede som plantestøtter. Smart, så det måtte jeg også have. Heldigvis havde jeg gemt resterne fra denne og fra sidste gang vi skar til (man er jo samler), så jeg fandt nogle gode stykker jeg kunne anvende. Jeg bøjede nettene over et bræt. Mens jeg stod på brættet, tog jeg fat i nettet og trak nettet op mod mig selv. Det var nødvendigt at tage fat så langt nede mod brættet som muligt for at få en nogenlunde skarp bøjning.   Et lille stykke af ri

Ny pergola

Tobakspibeplanten har fået mere plads! Et par af havens stolper med rionet har fået en overlægger og tobakspibeplanten har derved fået lidt mere plads at brede sig på.  Jeg har længe haft et ønske, om at forbinde stolperne med tobakspibeplanten og stolperne på den anden side af græsstriben. Et ønske som nu er blevet opfyldt og vi har fået en pergola. Tobakspibeplanten er stor og kraftig og griber fast i planterne, som gror omkring den. Håber er derfor, at den vil gribe fast i loftet med rionet i pergolaen og med tiden danne et grønt loft. Men den skal nok have en hjælpende hånd i starten for at blive guidet det rigtige sted hen. På modsatte side af pergolaen er der også stolper med rionet, men herpå er der sat et par klematis. De er endnu små og plantet sidste år, så der går nok noget tid førend de fylder.