Gå videre til hovedindholdet

Så du julelysshowet i TV2 nyhederne?

Vores næsten nabo (ja, de bor vel en lille km fra os og her på landet.... ) har godt gang i det årlige julelysshow og idag var der et indslag i TV2-nyhederne om showet.


Hus og have er fyldt med julelys i forskellige farver og figurer. Og der er tilsat lyd, hvis bilens radio indstilles på 99,4. Lysshow er programmeret til at "spille" sammen med julemusikken. Du kan se mere på Ganløse Juls hjemmeside her.

Lokalavisen været forbi og har lavet et lille videoklip med Kim, som har juleshowet og dens programmering som hobby året rundt. Og hvert år tilføjer han nyt at se og høre.


Så skal du/I ud på en køretur i det Nordsjællandske, så er Ganløse Jul et rigtig godt udflugtsmål og du kan se det frem til d. 8. januar 2011. Jeg tror, at det er en dejlig oplevelse specielt for børn, men også dejlig for de voksne.

Og selvom jeg kører forbi stort set hver dag og har set det flere år, så skal jeg da lige holde stille og se lysshowet nogle gange hver december - jeg har allerede været der et par gange.

Kommentarer

  1. IMPONERENDE! Nogen bruger al deres tid på at tænke i planter til haven. Andre på at tilrettelægge det helt rigtige julelysshow. Det må tage afsindig lang tid at få timet lysene, så de følger musikken. Respekt :-)

    Ha´en god dag
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Hvor er det vildt! Jeg sidder her med et stort smil :-) Og jeg er ellers slet ikke til den slags..

    SvarSlet
  3. Sad lige og kiggede på hvem der linker til vores hjemmeside www.ganlosejul.dk og fandt din blog.

    Takker for roserne ang. vores Julelysshow :-)

    God Jul :-)
    Familien Lund

    SvarSlet
  4. HOLD da op. Sidder med en lille smil om munden. Imponerende. Er normalt heller ikke til alle de lys, men det her er godt nok i en klasse for sig. Hvordan pokker finder man dog på at lave sådan et værk:):)

    Tak for kigget.......og GOD JUL

    SvarSlet
  5. Jeg ved nu ikke rigtigt...ja der ligger mange timer i det..men - det´er sgu ikke særlig kønt!!

    SvarSlet
  6. @ Birgitte; ja det er et imponerende lysshow, som det må tage rigtig lang tid at programmere - og det er fascinerende at se på live :-)

    @ Helena; ja det er til at blive glad i låget af :-)

    @ Familien Lund; hyggeligt med et besøg fra jer - det er et rigtigt flot lysshow - jeg glæder mig hvert år til, at I "åbner". Det er = december og jul :-) I ønskes også en dejlig jul og tak for showet :-)

    @ Lise Lotte; med sådan et stort "værk", så skal der vist arbejdes mange timer, for at få det til at gå op i en højere enhed. Spm Birgitte skriver, så planlægger vi have året rundt og familien Lund planlægger juleshow :-)

    @ Anonym; ingen tvivl - der ligger rigtig mange timer i det :-)

    SvarSlet
  7. Der må jeg tilstå, at jeg er stået af. Alt det blinken er ikke lige mig. For mig skal det være hvid/gule lys der ikke blinker.
    Det er helt sikkert noget af et blikfang :-) men smag og behag er gudskelov forskelligt :-D

    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  8. Hej Heaven
    Du og din familie ønskes en rigtig glædelig jul og godt nytår

    SvarSlet
  9. @ Madam Bæk; jeg synes jo, at så stort et lysshow og opsat på denne måde, er vild fascinerende :-) Men du har ret - smag og behag er forskelligt.

    @ Tim; mange tak og i lige måde. Og tak for at du lige smuttede forbi og lagde en personlig hilsen :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

DIY - selvandings potte

I et indlæg i foråret (næh nu jeg får set efter, så var det faktisk vinter), lovede jeg at vise, hvad jeg skulle bruge nogle af alle de ting til, som jeg samlede. Tiden er kommet til at bruge de tomme konservesdåser til en selvvandings potte. Jeg er stærkt inspireret til idéen fra en video på Youtube hos en amerikansk dame og nu kan jeg jo selvfølgelig ikke husk hvor. Men I får lige opskriften her "på dansk". Jeg har brugt følgende ting; spand fra blomsterhandlere - én af de store spande, som de får afskårne blomster hjem i 5 konservesdåser med bund og top skåret af rund folie tærteform en-gangs karklud håndklæde rør, som er lidt længere end spandens højde pottejord plante - jeg har plantet en chili der i Jeg satte konservesdåserne ned i spanden og det er i dette område, at der er plads til vandet. For at vandet kun er i det nederste område, borede jeg et hul lige under højden af konservesdåserne. Hullet skal fungere som et overløbshul, således at va

Rionet brugt til forskellige formål

Så blev der skåret endnu et par rionet til, som skal bruges til espalier i haven. Og de blev også sat op. Det første blev sat op ved urtehaven, hvor de skal fungere dels som rum-skaber og "blikfanger" og dels skal der gro et par tornløse brombær op af det. Det andet ved tobakspibeplanten, som ikke har haft noget at klatre op af siden vi fjernede hækken i efteråret 2011, så det bliver dejligt at få den som en væg i stedet for ud over græsplænen. Jeg havde set hos min veninde på Fyn, at hun havde nogle bøjede rionet som fungerede som plantestøtter. Smart, så det måtte jeg også have. Heldigvis havde jeg gemt resterne fra denne og fra sidste gang vi skar til (man er jo samler), så jeg fandt nogle gode stykker jeg kunne anvende. Jeg bøjede nettene over et bræt. Mens jeg stod på brættet, tog jeg fat i nettet og trak nettet op mod mig selv. Det var nødvendigt at tage fat så langt nede mod brættet som muligt for at få en nogenlunde skarp bøjning.   Et lille stykke af ri

Ny pergola

Tobakspibeplanten har fået mere plads! Et par af havens stolper med rionet har fået en overlægger og tobakspibeplanten har derved fået lidt mere plads at brede sig på.  Jeg har længe haft et ønske, om at forbinde stolperne med tobakspibeplanten og stolperne på den anden side af græsstriben. Et ønske som nu er blevet opfyldt og vi har fået en pergola. Tobakspibeplanten er stor og kraftig og griber fast i planterne, som gror omkring den. Håber er derfor, at den vil gribe fast i loftet med rionet i pergolaen og med tiden danne et grønt loft. Men den skal nok have en hjælpende hånd i starten for at blive guidet det rigtige sted hen. På modsatte side af pergolaen er der også stolper med rionet, men herpå er der sat et par klematis. De er endnu små og plantet sidste år, så der går nok noget tid førend de fylder.