Gå videre til hovedindholdet

Nu med hængekøje

    Så overgav jeg mig! Jeg har ikke været vild med tanken om en hængekøje i haven fordi jeg ikke har    
    brudt mig om de foreslåede steder. Men her er det ok.



Og jeg må jo indrømme, at jeg er begejstret for tanke om, at sønnike kan ligge i hængekøjen og evt. læse sommeren over og hygge sammen med mig, mens jeg går i haven :-)


     

Stativet, som hængekøjen hænger på, fik jeg malet forleden. Nu er det tid til at få indkøbt et galvaniseret rionet, så tobakspibeplanten kan få noget at kravle på inden den får invaderet hele bedet med høstanemoner, som gror mellem stativ og stakit. 


   Og hvilken morgen at stå op til. Solskin, fuglekvider, vindstille og en hel ubrugt havedag i vente - så 
   kan det ikke blive meget bedre :-) 

Kommentarer

  1. .....det bliver da bare SÅ godt Susanne - det fortryder du ikke. En hængekøje er et must i haven.

    Dog vil jeg anbefale dig at købe en af de brede mexicanske/sydamerikanske hængekøjer......der er lidt dyrere men jeg siger dig de er pengene værd........man ligger bare så meget bedre i dem end i de smalle med pind i begge ende......de brede former sig meget bedre efter kroppen og så tipper man ikke ud af dem som det kan hænde i den model du har..... de er super gode at tage en morfar i ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg blev jo vældig inspireret, da jeg var på besøg hos dig Dorte - det så så skønt ud, da datteren din tog sig en slapper i hængekøjen og når du kan få plads i haven, så tænkte jeg, at det kan jeg også :-) Svigerforældre har også haft i flere år og har lovprist at have dem, så ... nu måtte det være :-)

      Har tænkt samme tanke - sønnike er tippet ud én gang. Så hvis jeg falder over den rigtige, så kan det være, at den bliver skiftet ud med en 'dybere' model. Tak for tippet :-)

      Slet
  2. Åh, det ser skønt ud. Det kunne være, at du også selv fik lyst til en stund i hængekøjen med en god bog. Det er sundt siger de ;-)
    Det ser ud til at blive en dejlig havedag. Her blæser godt nok en del, men solen skinner og det er lunt. God arbejdslyst ;-)

    SvarSlet
  3. Hej. Åh, det ser indbydende ud med en hængekøje, sådan én vil jeg også gerne have, når engang vores træer er vokset sig kraftige nok. Det må være dejligt at ligge dér med en god bog til fuglesang og solskin!

    SvarSlet
  4. Det er simpelthen super med en hængekøje, jeg får bare så sjældent brugt min, men det gør så resten af familien :-)

    SvarSlet
  5. Nåeeee, det er altså ikke meningen at du selv skal hænge der ??? :) :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg fra denne blog

Nyt med genbrug

Nyt bed med genbrugsplanter har set dagens lys! Et mindre, men problematisk område blev udset til at blive et fint lille nyt bed. Selvsåede planter fra haven og plantegaver blev plantet i beddet

En par clematis' er plantet på et rionet for at skærme af mod kompostbeholderne. Men foran rionettet findes et mindre charmerende stykke, som er vældig synligt, når havehuset rundes. Tanken var at der skulle være græs, men området ligger i skygge fra stakittet, så græsset har meget ringe vilkår. 

Området går vi dagligt igennem, når vi skal hente æg og fodre hønsedamerne, så derfor er stykket blevet "en torn i øjet" og det blev besluttet, at stykket skulle blive et bed stedet. 
En hosta, som jeg fik af en kollega sidste efterår, blev plantet i hjørnet. Små søde primula, som jeg fik af en venindes mor forleden, blev delt og plantet i tre grupper. Flere planter har sået sig selv i haven og jeg var rundt at samle lidt ind; jakobsstige, blåaks og sibirisk portulak. Alle blev plantet …

Næsten færdig

Urtehaven er næsten færdig! Arbejdet har skredet rigtig fint fremad i weekenden. Bedkanter er sat, der er efterfyldt med jord i bedene, fiberdug er lagt og småsten er kørt på. Vi er næsten færdige med urtehavens bede. Kun den sidste finish mangler. 

Vi har haft travlt og været effektive lørdag og søndag og foreløbig ser det godt ud. Når jeg så lige får klippet fiberdugen til - tror så tror jeg, at jeg bliver ovenud tilfreds med resultatet.


Lørdag middag startede vi med trækanter på bedene i kanten på de tre af siderne i urtehaven. Stierne mellem bedene var jord og fremspiret ukrudt havde haft gode forhold. Jorden i de seks højbede, som blev færdige i efteråret, var faldet sammen og trængte til opfyldning.


Alle bede er efterfyldt med jord fra genbrugspladsen - fire trailerfulde blev kørt på i alt. Samtidig blev de sidste kartofler sat og de øvrige bede ordnet. Alle kanter er sat og jord er fyldt på derefter.

Fiberdug er lagt i alle gange og småsten er lagt ud på stierne. Inden vi gik…

Juledekorationer hos søster

Da vi var hos min søster forleden, så benyttede jeg lejligheden til at tage lidt billeder af hendes juledekorationer. Jeg synes, at hun er rigtig dygtig til at binde og lave dekorationer, så det er altid en fornøjelse at komme på besøg og se, hvad hun nu har fundet på.

Specielt her til jul, har hun mange forskellige. Nogle af dem er nye og andre er gamle, som er frisket op med nyt, men alle smukke dekorationer, som oser af jul.






En lille smagsprøve på nogle af dekorationer som skaber stemning hos søster :-)