Gå videre til hovedindholdet

Jeg vil ikke dele!

Det er altså et trist syn, at finde et rødt jordbær, som allerede er halvt fortærret. Og jeg tror, at det er solsortene, som er synderne. Jeg finder dem ofte i nærheden af urtehaven, så jeg har dem stærkt mistænkt for at være synderne.

Sidste år fik jeg stort set intet ud af et-årsplanterne, men i år gider jeg ikke at dele de røde, søde jordbær med solsortene. Så jeg har sat et net henover planterne.

Nettet har jeg sat fast på rionettet med tøjklemmer. Så er det let lige at hæfte den modsidige del fast, når nettet skal løftes væk for at plukke jordbær. Og ydermere så er nettet nemt at tage af igen, når jordbærsæsonen er slut.  

Nu håber jeg så bare, at solsortene kan finde ud af, at jeg mener, at de ikke skal spise min jordbær og holde sig væk fra nettet. For godt nok vil jeg gerne have mine jordbær for mig selv, men jeg ønsker heller ikke, at solsortene skal blive fanget i nettet.

Kommentarer

  1. Hvor har man dog mange bryderier som haveejer. Du har i øvrigt ret i, at det skal være let at fjerne beskyttelsen - ellers bliver det for bøvlet at plukke jordbær.

    SvarSlet
  2. nej det er nemlig problemet - de grønne net kan godt sno sig om fuglefødder, vi har sat hønsenet over vores jordbær - det er ikke så pænt - og måske er maskerne for store, men nu må vi se :)

    SvarSlet
  3. Næh nej......sikke skarnsknægte de solsorte.....men kan i grunden godt forstå dem - tror også lige jeg havde snuppet en bid hvis jeg var kommet forbi ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Hej Susanne.Jeg skal vist også lige have dækket mit lille jordbærbed til,inden fuglene spiser alle mine bær.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej. Det er en smart løsning du har fundet. Vi har jordbær for første gang i haven og vil heller ikke dele med fuglene, så jeg har også købt et net. Mine jordbær er dog endnu kun i blomst!

    SvarSlet
  6. Håber du får dine jordbær i fred, vi opgav vores halvhjertede forsøg og har nu asparges i stedet, dem har vi fred ;)

    SvarSlet
  7. Vi bruger også net, og har 7-9-13 ikke oplevet at fuglene blev fanget i det

    SvarSlet
  8. Hej
    Jeg havde også net på mine jordbær før, men man skal tjekke dem mindst en gang om dagen, både solsorteunger og pindsvin bliver fanget i dem. Men de virker, man får flere bær :) før jeg satte net på spiste fuglene så mange bær at jeg ikke trode de var modne endnu. Tre dage med net og bedet var fuldt af modne bær :)
    Held og lykke med det
    Kh
    Marianne

    SvarSlet

Send en kommentar