Gå videre til hovedindholdet

Vi ærgrer os og står uforstående

I går aftes lød et højt rabalder bag bag vores stue. Vi rejste os fra sofaen, men inden vi fik sko på så vi kunne gå ud, hørte vi en bil gasse op og køre væk.

En bil var kørt ind i vores nye stakit og brædder lå hulter til bulter.
Jeg har i dag været ude at besigtige skaderne. Det her er hvad jeg så.

Støbte stolper på 95x95 er brækket i jordniveau og trukket ud af sømmene længere oppe af stakittet.
Brædder ligger flere meter inde i haven og jeg er meget glad for, at det var kl. 21.15, hvor jeg befandt mig inde i huset og ikke om efter middagen, hvor det havde været muligt at én af os var i haven.

Vedkommende har ikke engang gjort sig den ulejlighed at stige ud af bilen (der var kun hjulspor og ingen fodspor), for at se om der var sket andre skader på mennesker eller hus.
For høj fart, glatføre og en helle, som pludselig er dukket op er sikkert årsagen. Men hvorfor man stikker af fra stedet uden at kontakte os, er os uforståeligt. Nuvel - vi er svære at finde fra den officielle indkørsel, men nu bilisten selv har lavet adgang, så kunne han/hun jo have brugt den.

Politiet er kontaktet, men kan ikke gøre noget, så længe vi ikke kender skadevolder. Det bliver betragtet som hærværk.

Vi er forsikrede og den dækker skaden. Men det er nogle rigtig ærgerlige selvrisiko-penge at komme af med - sikke mange planter jeg kunne få for 1100,- kr. Og der er en masse administrativt bøvl forbundet med forsikring og at få stakittet bygget op igen. Stakittet bliver ikke lavet foreløbigt, for tømren kan ikke komme i jorden i den næste lange stykke tid.

Samtidig glæder vi os over, at det ikke er personer som blev offer for uansvarlig kørsel og flugt, men heldigvis kun et stakit.    

Kommentarer

  1. sådan et fjols :(
    vedkommende burde have haft mere selvrespekt og givet sig til kende...
    - surt!!! med det bøvl i nu skal igennem

    SvarSlet
  2. Helt ærligt så synes jeg at de der kører fra skader er nogle fjolser, som burde stå ved deres ansvar.

    Rigtig rigtig træls oplevelse og øv at skulle af med så mange penge fordi andre har påført jer en grim skade.

    og ja heldigvis kom ingen af jer til skade - hmmm. gad vide hvordan bilen egentlig ser ud... Håber ikke den kan klare sig uden at skulle repareres...

    Sender en masse gode tanker til jer :)
    Haveknus Annette

    SvarSlet
  3. Ej, hvor er det tarveligt!! Men som du skriver: Godt det kun var et stakit og ikke et menneske der blev kørt ind i.

    SvarSlet
  4. Hej Susanne. Hvor er det dog ærgerligt - og rigtig tarveligt at bilisten bare kørte sin vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skulle måske gå en tur i nabolaget og tjekke folks biler. Det er jo en lille vej, så vidt jeg husker!

      Slet
  5. Pyha for en grim oplevelse. Godt der ikke skete andet end materiel skade…det kan da heldigvis udskiftes.

    SvarSlet
  6. Hvor er det strengt!! Sikken amoralsk person :( Jeg var en gang ude for en flugtbillist men da var jeg så heldig at et par havde skrevt billistens nummerplade ned til mig.
    Håber I kommer Jer hurtigt ovenpå på episoden.
    Bedste hilsner
    Rose

    SvarSlet
  7. Hej Susanne.Hvor jeg føler med dig.Utroligt hvor fok ingen respekt har for
    de ulykker de forvolder.Surt med al den ulejlighed i skal igennem.
    Knus Jette

    SvarSlet
  8. Vi kan alle lave fejl men det betyder jo ikke at man behøver at opføre sig ansvarsløst. Sådan en knaldhætte, og chancen for at "han" bor i nærheden er nok ikke ret stor!

    SvarSlet
  9. Øv altså, man kan simpelthen ikke være bekendt ikke at rette henvendelse til rette vedkommende når man laver sådan en skade, sådan et fjols....

    SvarSlet
  10. Øv hvor er det ærgerligt for jer, jeres fine nye stakit. Der ser meget lukket ud hele vejen hen langs stakittet, måske har vedkommende ikke tænkt på, at der var haver og huse bagved, men at det "bare" var kommunens. Han/hun må jo også have fået lidt af et chok, men det er jo ingen undskyldning for at smutte uden at sige noget.

    SvarSlet
  11. Kan godt forstå at I er ærgerlige og nok også rystede. Både over det kunne ske, at en bil kunne komme den vej fra, men også over den ansvarsløshed der udvises ved blot at køre videre....gad vide hvad den sande forklaring er??? Men uforståeligt og ganske uacceptabelt lige gyldigt hvad!

    Så tanker og medfølende hilsner herfra
    Katinka

    SvarSlet
  12. Hold så lige op for et skvadderhoved! Sikke en kryster bare sådan at køre videre.

    Og hvor er det surt for jer - både med ødelæggelsen af det flotte, nye stakit og ikke mindst selvrisikoen....

    Nøj, altså for en nar!

    SvarSlet
  13. Hej Susanne. Det var ærgeligt og hvor er det træls, at vedkommende bare kører videre. Det er uansvarligt. Vedkommende kunne godt have givet sig til kende og kontaktet jer inde i huset. Det har man pligt til at gøre synes jeg.

    SvarSlet
  14. Hvor er det altså bare surt for jer. Det eneste opmuntrende der lige falder mig ind er, at det er vinter endnu, så genetableringen af hegnet kan foretages uden at træde rundt i dine nye bede.

    Trøstekram fra mig til dig og opmuntring til din mand.

    SvarSlet
  15. Øv hvor er det ærgerligt for jer ...

    SvarSlet
  16. Ej hvor ærgerligt!! Det er træls at skulle se på sådan noget i en længere periode, men endnu værre, at den person der har forvoldt skaden ikke giver sig til kende :-(
    Jeg synes desværre, at der er for mange der bare stikker af, når de har ødelagt noget. På mit arbejde har vi flere gange haft skader på hegn o.lign., hvor skadesvolderne har "glemt" at melde sig :-(
    Har man forvoldt skade på andres ting, er det mindste man kan gøre, da at stå ved sine handlinger!!

    SvarSlet
  17. Øv, hvor surt. Sender dig et trøstende kram.

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare tarveligt. Måske er chaufføren blevet så chokeret at han/hun bare er kørt videre. Hvis det er tilfældet, kan det være at vedkommende dukker op af sig selv, når han/hun har fået tid til at tænke over hvad der er sket. Man har da lov til at håbe.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

DIY - selvandings potte

I et indlæg i foråret (næh nu jeg får set efter, så var det faktisk vinter), lovede jeg at vise, hvad jeg skulle bruge nogle af alle de ting til, som jeg samlede. Tiden er kommet til at bruge de tomme konservesdåser til en selvvandings potte. Jeg er stærkt inspireret til idéen fra en video på Youtube hos en amerikansk dame og nu kan jeg jo selvfølgelig ikke husk hvor. Men I får lige opskriften her "på dansk". Jeg har brugt følgende ting; spand fra blomsterhandlere - én af de store spande, som de får afskårne blomster hjem i 5 konservesdåser med bund og top skåret af rund folie tærteform en-gangs karklud håndklæde rør, som er lidt længere end spandens højde pottejord plante - jeg har plantet en chili der i Jeg satte konservesdåserne ned i spanden og det er i dette område, at der er plads til vandet. For at vandet kun er i det nederste område, borede jeg et hul lige under højden af konservesdåserne. Hullet skal fungere som et overløbshul, således at va

Rionet brugt til forskellige formål

Så blev der skåret endnu et par rionet til, som skal bruges til espalier i haven. Og de blev også sat op. Det første blev sat op ved urtehaven, hvor de skal fungere dels som rum-skaber og "blikfanger" og dels skal der gro et par tornløse brombær op af det. Det andet ved tobakspibeplanten, som ikke har haft noget at klatre op af siden vi fjernede hækken i efteråret 2011, så det bliver dejligt at få den som en væg i stedet for ud over græsplænen. Jeg havde set hos min veninde på Fyn, at hun havde nogle bøjede rionet som fungerede som plantestøtter. Smart, så det måtte jeg også have. Heldigvis havde jeg gemt resterne fra denne og fra sidste gang vi skar til (man er jo samler), så jeg fandt nogle gode stykker jeg kunne anvende. Jeg bøjede nettene over et bræt. Mens jeg stod på brættet, tog jeg fat i nettet og trak nettet op mod mig selv. Det var nødvendigt at tage fat så langt nede mod brættet som muligt for at få en nogenlunde skarp bøjning.   Et lille stykke af ri

Ny pergola

Tobakspibeplanten har fået mere plads! Et par af havens stolper med rionet har fået en overlægger og tobakspibeplanten har derved fået lidt mere plads at brede sig på.  Jeg har længe haft et ønske, om at forbinde stolperne med tobakspibeplanten og stolperne på den anden side af græsstriben. Et ønske som nu er blevet opfyldt og vi har fået en pergola. Tobakspibeplanten er stor og kraftig og griber fast i planterne, som gror omkring den. Håber er derfor, at den vil gribe fast i loftet med rionet i pergolaen og med tiden danne et grønt loft. Men den skal nok have en hjælpende hånd i starten for at blive guidet det rigtige sted hen. På modsatte side af pergolaen er der også stolper med rionet, men herpå er der sat et par klematis. De er endnu små og plantet sidste år, så der går nok noget tid førend de fylder.