Gå videre til hovedindholdet

Krea-ånden ankom kl. 6.29

Jeg kunne mærke det, da jeg vågnede i morges - krea-ånden var kommet på besøg hos mig. Så det var bare med at komme ud af fjerene og gå i gang.

Blød ene er klippet i mindre stykker og klar til at blive monteret i en dekoration sammen med bark fra de fældede akacietræer og sukkerknalder - men mere herom senere.

For i radioen blev de ved at snakke om snestormen, som er på vej. Så i stedet gik jeg i gang med at binde snore i kogler  og pigeoner. Så med inspiration fra Havefolket og andre bloggere har jeg tilføjet kogler fra haven, så der er noget mere tingeltangel. 


Pigeoner og kogler har jeg hængt i fyrretræet på terrassen og i rionettet, som står op af huset. Begge dele kan vi se fra stuens vinduer og der rigtig hyggeligt ud.

Kommentarer

  1. Åh når skabertrangen kommer over en er det en vidunderlig energi og boblende følelse af at leve, der syder i kroppen.

    Dejlige fotos - tror fuglene pipper TAK derude;0) - hvor er det hyggeligt.

    Snehilsner i store mængder fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en skøn fornemmelse når skabertrangen kommer til én og det er bare om at gribe den med det samme. Pludselig var flere timer forsvundet som sand mellem fingrene - herligt :-)

      Slet
  2. Det ser dejligt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt at se ud på (når det vel at mærke er lyst) :-)

      Slet
  3. Svar
    1. Det er hyggeligt med de røde farveklatter, som vejrer i vinden :-)

      Slet
  4. Så smukt og hyggeligt det ser ud - og det er fantastisk at kunne nyde pynten inde fra den varme stue. Tror bestemt vi har haft besøg af den sammen ånd her til morgen Susanne - jeg fik også hængt æblerne på snor - og ud i duftsnebollen.

    Kæmpe stort knus
    Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt at krea-ånden kunne være flere steder i dag - det ser garanteret også rigtigt hyggeligt ud hos dig :-)

      Slet
  5. Hvor ser det altså hyggeligt ud. Ja, jeg er jo ret vild med de pigeoner. Og ja kan fortælle at efter mine nu har hængt i næsten 1 måned, er solsortene i dag gået ombord i dem, så nu skal jeg have lavet fuglekugle efter Mariannes opskrift, så de kan få lidt godter :-)

    God søndag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare sådan en god idé du/I har fået med de pigeoner :-) Jeg har endnu ikke set fuglene så tæt på (7 m fra vinduerne), men havens fugle får Gourmet-maden serveret lidt længere væk og det elsker de :-)

      Slet
  6. Det ser rigtig godt ud med de røde æbler.Har du tidligere hængt hele æbler ud og vil fuglene spise af dem.Det var dog tidligt at stå op en søndag!
    Ånden er desværre ikke kommet over mig.
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, som jeg læser din kommentar, som dig, at æblerne mest er til pynt. Har endnu ikke oplevet, at fuglene har spist af dem. Men Lone skrev i en tidligere kommentar, at fuglene i hendes have spiste af dem efter én måned. Så jeg kan kun håbe, at de også vil komme her.
      Ja, det er frygtelig tidligt at stå op - sovehjertet er ikke hvad det har været :/
      Jeg må prøve at sende ånden videre til dig, så du også kan få dem lavet :-)

      Slet
  7. Hvor ser det hyggeligt ud, jeg er også blevt ramt af pigon feberen, og har også hængt æbler ud i dag ;O). Det bliver spændende at se hvad du vil lave med sukkerknalder ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ser rigtig hyggeligt ud med de røde æbler i træerne :-)
      Og sukkerknaldene har jeg brugt i dekorationerne, som du kan se i det næste indlæg :)

      Slet
  8. Hvor ser det fint ud - dejligt når man har tid til at slippe kreativiteten løs. Ideen med pigeonerne er super god, den ses nu rundt omkring og fuglene godter sig :)

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er vist mange pigeoner i haverne i år - men det gør absolut intet, for det ser så skønt ud :-)

      Slet
  9. Ja, den kreaånd har det med at komme på de mest uterlige tidspunkter :-), men det er skønt når den kommer. Æbler på snor bliver helt sikkert vinterens hit. Jeg har også planer om bruge ideen for det ser bare så godt ud!

    Vi er nu sikkert hjemme i Kbh. efter en lidt anstrengende køretur. Dog uden dramatik og det var helt klart det værd. Der er så dejligt på landet, når sneen vælter ned :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte alias Landliggeren

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har ret - det er ikke altid lige planlagt når krea-ånden kommer - det er bare at håbe, at man kan udnytte den, når den så er der :-)
      Godt at høre, at I er hele hjemme igen. Heroppe blev det ikke så slemt, som først antaget, så det håber jeg heller ikke, at det blev, hvor I kørte.

      Slet
  10. Godaften Susanne.En supergod ide med de æbler i snor.Den er da værd at kopiere.
    Håber ikke vi får så meget mere sne.
    Er spændt på at se din dekoration.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, idéen med æblerne er meget dekorative og bestemt en copy-cat værdig ;-)

      Slet
  11. Det ser bare godt ud, og så er formålet jo også godt ;-)

    Jeg var også parat til at gå i gang med pigeon udsmykning i min have. Men de var udsolgt hos den lokale Brugs, og det blev ikke til længere ture i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå, at du er på jagt efter pigeoner. Det ser bare godt ud, når de hænger og vajer i vinden. Men vejret var ikke til den store jagt i dag - håber du finder nogen én af de nærmeste dage :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

DIY - selvandings potte

I et indlæg i foråret (næh nu jeg får set efter, så var det faktisk vinter), lovede jeg at vise, hvad jeg skulle bruge nogle af alle de ting til, som jeg samlede. Tiden er kommet til at bruge de tomme konservesdåser til en selvvandings potte. Jeg er stærkt inspireret til idéen fra en video på Youtube hos en amerikansk dame og nu kan jeg jo selvfølgelig ikke husk hvor. Men I får lige opskriften her "på dansk". Jeg har brugt følgende ting; spand fra blomsterhandlere - én af de store spande, som de får afskårne blomster hjem i 5 konservesdåser med bund og top skåret af rund folie tærteform en-gangs karklud håndklæde rør, som er lidt længere end spandens højde pottejord plante - jeg har plantet en chili der i Jeg satte konservesdåserne ned i spanden og det er i dette område, at der er plads til vandet. For at vandet kun er i det nederste område, borede jeg et hul lige under højden af konservesdåserne. Hullet skal fungere som et overløbshul, således at va

Rionet brugt til forskellige formål

Så blev der skåret endnu et par rionet til, som skal bruges til espalier i haven. Og de blev også sat op. Det første blev sat op ved urtehaven, hvor de skal fungere dels som rum-skaber og "blikfanger" og dels skal der gro et par tornløse brombær op af det. Det andet ved tobakspibeplanten, som ikke har haft noget at klatre op af siden vi fjernede hækken i efteråret 2011, så det bliver dejligt at få den som en væg i stedet for ud over græsplænen. Jeg havde set hos min veninde på Fyn, at hun havde nogle bøjede rionet som fungerede som plantestøtter. Smart, så det måtte jeg også have. Heldigvis havde jeg gemt resterne fra denne og fra sidste gang vi skar til (man er jo samler), så jeg fandt nogle gode stykker jeg kunne anvende. Jeg bøjede nettene over et bræt. Mens jeg stod på brættet, tog jeg fat i nettet og trak nettet op mod mig selv. Det var nødvendigt at tage fat så langt nede mod brættet som muligt for at få en nogenlunde skarp bøjning.   Et lille stykke af ri

Ny pergola

Tobakspibeplanten har fået mere plads! Et par af havens stolper med rionet har fået en overlægger og tobakspibeplanten har derved fået lidt mere plads at brede sig på.  Jeg har længe haft et ønske, om at forbinde stolperne med tobakspibeplanten og stolperne på den anden side af græsstriben. Et ønske som nu er blevet opfyldt og vi har fået en pergola. Tobakspibeplanten er stor og kraftig og griber fast i planterne, som gror omkring den. Håber er derfor, at den vil gribe fast i loftet med rionet i pergolaen og med tiden danne et grønt loft. Men den skal nok have en hjælpende hånd i starten for at blive guidet det rigtige sted hen. På modsatte side af pergolaen er der også stolper med rionet, men herpå er der sat et par klematis. De er endnu små og plantet sidste år, så der går nok noget tid førend de fylder.